Deneme Amaçlı Ekimden Geçim Kaynağına: Sason’da Organik Çilek Hasadı
Batman'ın Sason ilçesinde 2026 yılının ilk organik çilek hasadı gerçekleştirildi. Mevsim normlarına uygun seyreden yağışlar, bu yıl üreticiler için bereketli bir sezon olacağı umudunu artırıyor. Yaklaşık 18 yıl önce deneme amaçlı başlatılan çilek üretimi, günümüzde 400 ailenin geçim kaynağı haline geldi. İlk hasat ürünleri, Batman'ın yanı sıra Mardin, Muş, Diyarbakır, Siirt ve Bitlis gibi çevre illerde de satışa sunuluyor. Üreticilerden Kutbettin Erdem, bu yıl yağışların fazlalığı nedeniyle hasadın biraz geciktiğini ancak ürün veriminin oldukça tatmin edici olduğunu belirtiyor. Erdem, "Sason'da organik olarak yetiştirdiğimiz çileklerin 2026 yılındaki ilk hasadına başladık. İlk ürünlerimizi Batman ve çevre illere gönderiyoruz. Şu anda çileğin kilogram…